דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי מאיתנו לא מכיר את בעייתיות האחסון שיש לכל עסק - באנו לעשות סדר בבלאגן 

מאת    [ 09/01/2013 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 1683 פעמים ]

יש לכם עסק? חנות? מחסן? - ודאי שבעיית האחסון מוכרת לכם, וודאי שאתם מתמודדים עם הכאב ראש שלה מדי יום.

מחירי השכירות למטר ההולכים וגואים, המגוון הגדול שלעיתים אנו זקוקים להחזיק על מנת להתחרות כראוי בשוק הספציפי שלנו, הנגישות לכל ארגז ולכל פריט, היעילות בהוצאת הפריטים והרשימה עוד ארוכה מאוד ומוכרת לכולנו. לא משנה אם אנו בעליו הגאה של חנות נעליים קטנה במרכז מסחרי מקומי, או שמא אנחנו בעליו הגאה של חנות בגדים ענקית המשתרעת על מאות מטרים בקניון הומה - כולנו מכירים את בעיית האחסון אשר מהווה נקודת תורפה בכל עסק ועסק. הפונקציונלאיות, היעילות והנגישות לכל הפריטים במחסן הם שם המשחק בתחום האחסון, והם הפרמטרים אשר יקבעו עד כמה נוכל לייעל את עבודתינו החוצה (מהמחסן אל בית העסק) ולתקתק עניינים כמו שאומרים בשפה העממית.

נעזור לכם להביט ולחשוב על כל הפרמטרים הנ"ל, בין אם יש לכם מחסן קיים ובין אם אתם מקימים מחסן חדש לבית העסק שלכם. לבסוף, כל עולם האחסון מתנקז אל עבר מדפים למחסן, שהם לב ליבו של פתרונות אחסון בכל בית עסק, קטן כגדול.


    • פונקציונאליות, פונקציונאליות, פונקציונאליות - בראש הפירמידה של הפרמטרים החשובים אותם כדאי לשים בראש מעיינותינו הינו הפונקציונאליות של פתרונות האחסון שלכם במחסן. יש לחשוב ולנסות לדמיין את תהליך הוצאת הסחורה. זאת אומרת, יש ללכת, גם אם זה "על עיוור", ולהיכנס אל המחסן. צריך לשים לב לדוגמא לאן הדלת נפתחת - פנימה או החוצה. לאחר מכן יש לשים לב היכן נרצה למקם את המדפים למחסן ולקחת בחשבון את הגובה של המחסן. באם מדובר על תקרה גבוהה, יש לחשוב כיצד נוכל להוריד את הסחורה ביעילות וזריזות ממדפים גבוהים. האם נוריד את הסחורה באמצעות סולם? האם באמצעות מלגזה קטנה? אם כן, אנו צריכים לוודא שלמלגזה יהיה מספיק ספייס לעבור בין המדפים למחסן שלנו.
    • מודולריות - פרמטר נוסף שהינו משמעותי מאוד הינו האם הסחורה שלנו עתידה להשתנות בעתיד. ברוב המוחלט של המקרים התשובה היא כן, ולכן יש לעבור אל השאלה הבא - האם הסחורה תשתנה לאותו הגדול והמימדים או שמא ייתכן כי נביא מוצרים אחרים לחלוטין. אתן דוגמא: חנות נעליים יכולה להחליף דגמים של נעליים ולהביא עונה אחרי עונה נעליים שונות לחלוטין, אך עדיין המוצר שהיא תמכור יהיה נעליים וכן מידותיהם לא ישתנו למעט שינויים מינוריים. לעומת זאת, נניח שאנחנו מוסך לכלי רכב, ייתכן כי בעתיד הקרוב אופי הסחורה שנחזיק ישתנה בהתאם לדרשיה ולמיקוד הפעילות שלנו, וייתכן כי בשנה שעברה החזקנו בעיקר צמיגים וכעת אנו מחזיקים הרבה ברזל לפחחות וציוד גדול וכבד. ובכן - במקרה של חנות הנעליים אין צורך להיות "עסק מודולרי" בתחום מדפים למחסן, ואפשר להסתפק במדפים רגילים. במקרה של הדוגמא עם המוסך, שישנם עסקים רבים שצרכיהם משתנות מעת לעת - נושא המודולריות חשוב מאוד ויכול לחסוך לכם כסף רב בעתיד. במקרה הנ"ל, הייתי ממליץ בחום לשקול מידוף מודולרי למקום האחסון שלכם. אומנם, מדפים מסוג זה עולים יותר, אך לעתיד הרחוק זה ישתלם לכם ויחסוך לכם הרבה כסף ובעיקר כאב ראש. פתרונות מידוף מודולרים מסוגלים להתאים את עצמם ברגע לפי הצורך שלכם, ובכך בהתאם לשינוי הסחורה של אותה העונה או אותה התקופה אם יכולים להיות גמישים עם המערת ולהתאימה למחסן שלכם.

מקווה שהצלחנו לעזור ולו במעט, שיהיה לכם בהצלחה....




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב